Ieri am fost copil

Rafa Girafa
30 ianuarie 2017
Pipo
30 ianuarie 2017

PROIECT EDUCAŢIONAL NAȚIONAL

,,IERI AM FOST COPIL… ȚIN MINTE, ÎNSĂ ASTĂZI… SUNT PĂRINTE!”

Ediția a V-a

 

COORDONATORI

LASTOVIEȚCHI ILEANA

BÎZDOACĂ ANA-MARIA

 

Acest proiect se derulează, în grădinița noastră, din anul 2010 cu avizul M.E.N.C.Ș. Edițiile anterioare ale acestui proiect au fost încununate de un deplin succes. Tocmai de aceea, prin demararea celei de a V-a ediții ne propunem  să promovăm cât mai intens caracteristicile, nevoile, dorințele, sentimentele, emoțiile, aptitudinile și realizările palpabile ale preșcolarilor și elevilor. Ca activităţi în proiect au fost şi vor fi cuprinse: concursuri de desene, activităţi artistico – plastice şi practice, schimburi de experienţă, acțiuni de voluntariat, programe educative, dezbateri pe diverse teme etc.

În aceste acţiuni au fost implicaţi 370 de preşcolari/elevi, 92 de cadre didactice care i-au coordonat din Grădiniţa P.P. „Mihai Eminescu” și din 54 de unităţii de învățământ, din 27 de județe.

Prin derularea activităţilor planificate, s-a urmărit și realizat:

  • Educarea atitudinilor şi comportamentelor copiilor în vederea acceptării diversităţii individuale în cadrul unui grup.
  • Valorificarea voluntariatului şi dezvoltarea conştiinţei utilităţii sociale a copiilor.
  • Cultivarea şi dezvoltarea spiritului de solidaritate cu copiii şi persoanele aflate în dificultate.
  • Stimularea imaginaţiei şi a creativităţii, în vederea pregătirii pentru afirmare şi adaptare.
  • Promovarea dialogului intercultural și al creșterii gradului de conștientizare a diversității culturale bazate pe valori comune.

Rezultatele acţiunilor şi experienţa pozitivă au fost popularizate la nivelul tuturor participanţilor la proiect, opiniei publice, comunităţii locale prin diferite mijloace: Comisia Metodică, articole în presă, expoziţii, emisiuni radio – tv, CD-uri cu ISBN/ISSN, realizarea de materiale educaționale: ,,Labirintul copilăriei’’ – revista grădiniței etc., şi ne determină să continuăm proiectul la acelaşi nivel de performanţă.

 

EXPOZIȚIE – CONCURS INTERJUDEȚEAN ,,EMINESCU ȘI COPIII”

               Expoziția – concurs este cuprinsă în planul de acțiuni al proiectului educațional ,,Ieri am fost copil… țin minte, însă astăzi… sunt părinte!” ce se încadrează în domeniul educaţie civică, voluntariat, proiecte caritabile.

Expoziția – concurs își propune valorificarea potenţialului artistic şi creativ al copiilor prin intermediul activităţilor artistico-plastice şi practice; cultivarea  interesului pentru creaţia eminesciană precum şi transpunerea ei în lucrări de pictură, colaje etc.; cultivarea interesului şi a dragostei pentru literatură, în rândul preşcolarilor şi elevilor şi stimularea creativităţii şi originalităţii în realizarea unor lucrări practice.

Expoziția – concurs promovează în rândul preșcolarilor/elevilor libertatea de exprimare prin intermediul desenului, picturii, colajului, graficii; respectul pentru valorile fundamentale culturale şi fair-playul competiţional.

La concurs, preșcolarii/elevii au participat individual sau în echipe formate din 5/7 copii (cu C.E.S/altă etnie etc, fără C.E.S.).

Concursul s-a desfăşurat pe trei secțiuni:

I – desen/pictură;

a II-a – colaj;

a III-a – grafică.

 

ACȚIUNE DE VOLUNTARIAT

,,O JUCĂRIE PENTRU UN COPIL TRIST!”

 

COORDONATOR,

PROF.  BÎZDOACĂ ANA-MARIA

 

În perioada 5 – 14 decembrie 2016, la Grădinița cu Program Prelungit ,,Mihai Eminescu”, s-au desfăşurat acţiuni de donaţii de jucării din partea copiilor și haine pentru copii și adulți din partea părinților și cadrelor didactice.

În data de 15 decembrie 2016, cadrele didactice, preşcolarii şi părinţii, s-au deplasat la COMPLEXUL DE SERVICII ALTERNATIVE LA PROTECŢIA REZIDENŢIALĂ TG-JIU, GORJ, unde au făcut donaţii cu jucării, haine etc.

Ţinând cont că activitatea a vizat în primul rând sensibilizarea copiilor vizavi de greutăţile prin care trec alţii, de-o vârstă cu ei, noi, adulţii, am îndrumat această acţiune cu un mare tact.

Fiecare copil a desenat jucăria de care s-a despărțit cu sentimentul că a realizat o faptă bună; de asemenea am prezentat copiilor fotografii cu cei care au primit jucăriile.

Prin  derularea acestei acțiuni, am încercat să facem o educaţie pentru promovarea egalităţii de şanse (non – discriminare, incluziune etc.).