PROGRAM MONDIAL ECO-SCHOOL

PROGRAM MONDIAL

ECO – ȘCOALA

,,NATURA ÎNSEAMNA VIAȚĂ!”

2019-2021

 

ECO-SCHOOLS este un program pentru managementul mediului şi certificarea şcolilor care-l implementează, coordonat la nivel internaţional de Fundaţia de Educaţie pentru Mediul Înconjurător (FEE), ce reuneşte 81 de organizaţii din 68 de ţări, care acţionează la nivel naţional în domeniul educaţiei pentru o dezvoltare durabilă. Dintre acestea, în anul 2018, 67 de ţări au implementat Programul mondial ECO-SCHOOLS. Pe plan mondial, Programul este susţinut de Uniunea Europeană, UNESCO şi UNEP (Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu).

PROGRAMUL ECO-ŞCOALA a debutat pe mapamond ca program-pilot, în anul 1994, pornind de la necesitatea implicării tinerilor în  găsirea de soluţii la provocările impuse de dezvoltarea durabilă la nivel local. Ȋn anul 2018 au participat 51 502 de şcoli din lume, din care 17 916 deţin Certificat de Eco-Şcoală şi Steagul Verde. Un număr de 19 800 465 de copiii şi tineri, peste 1 400 000 de cadre didactice dezvoltă acest program în lumea întreagă.

În Romania, PROGRAMUL ECO-SCOALA a debutat în anul 1999 cu doar 5 şcoli pilot, ajungându-se în 2009 la 424 de unităţi şcolare, sub coordonarea Centrului Carpato-Danubian de Geoecologie, în calitate de membru cu drepturi depline al FEE. De-a lungul timpului, circa 850 de unităţi şcolare (grădiniţe, şcoli generale, licee, colegii, grupuri şcolare, şcoli speciale, cluburi sau palate ale copiilor) din România au derulat programul, la finalul anului şcolar 2018/2019 fiind active un număr de 295.

CODUL ECO

  • „NATURA ÎNSEAMNĂ  VIAȚĂ  ȘI… VIAȚA  ARE  PRIORITATE ! ”

Comitetul Eco-Școala 

  1. REPREZENTANŢII CONDUCERII ŞCOLII
  • BÎZDOACĂ ANA-MARIA – director Grădinița cu Program Prelungit „Mihai Eminescu” – Tg-Jiu
  1. CADRE DIDACTICE
  • DUMITRU LIDIA SIMONA – coordonator proiect
  • JUREBIE MARIA  AUGUSTINA – responsabil educație ecologică
  • CHEBEȘI MARINELA- profesor metodist ISJ Gorj
  • VĂDUVA IONELA- profesor metodist ISJ Gorj
  • SECELEANU LĂCRĂMIOARA
  • MERCUREAN IOANA  OTILIA
  • CONSTANTINESCU ALEXANDRA NICOLETA
  • FUGACIU MIHAELA
  • CĂLIN ANTONELA
  1. REPREZENTANŢI AI PĂRINŢILOR
  • BORDEIAȘI IONUȚ-VIOREL
  • GÎRJABU VALERIA
  1. REPREZENTANŢI AI AUTORITĂȚILOR LOCALE
  • ȘCHEAU ADRIAN-jurist
  1. REPREZENTANŢI AI ADMINISTRAŢIEI ŞCOLII
  • POPESCU TATIANA – administrator financiar
  • CORNESCU ALINA OANA – membru al Consiliului de Adimnistrație
  1. REPREZENTANŢI AI AGENȚIEI PENTRU PROTECȚIA MEDIULUI GORJ
  • MERFU CRISTINA – reprezentant al Agenției pentru Protecția Mediului Gorj
  • VOINEA IRINA – consilier al Agenției pentru Protecția Mediului Gorj
  • AVRAM CONSUELA – consilier alAgenției pentru Protecția Mediului Gorj

BENEFICIILE PROGRAMULUI

        Programul reprezintă o oportunitate pentru a îmbogăţi calitatea mediului prin participarea întregii comunităţi şcolare la luarea unor decizii favorabile mediului înconjurător, bazată pe munca în echipă şi antrenarea comunităţii locale.

BENEFICIILE PROIECTULUI

  • Prin derularea proiectului preșcolarii vor intra în contact direct cu problemele de mediu și vor participa la rezolvarea unora dintre ele
  • Activitățile vor lărgi orizontul de cunoaștere a acestora prin derularea unor experimente și găsirea unor soluții la anumite probleme descoperite chiar de ei înșiși
  • Acțiunile desfășurate vor fi povestite de copii în primul rând părinților iar comportamentele însușite vor fi transmise și familiilor „veghind” la respectarea lor atât la grădiniță cât și acasă, în drumeție, în parc, în concediu de către toți membrii familiei
  • Implicarea directă a părinților în sprijinirea derulării proiectului la nivelul unității de învățământ și a comunității locale
  • Menținerea unui climat deschis de comunicare în cadrul proiectului CCDG prin cunoașterea permanentă a tuturor activităților derulate la nivel național și diseminarea lor atât în rândul preșcolarilor cât și a cadrelor didactice, a părinților, a comunității locale
  • Concentrarea pe lucrurile importante și oferirea de oportunități de învățare de care nu pot beneficia în alt context pentru preșcolari.

BENEFICIILE GRĂDINIȚEI

        Prin implicarea în Programul mondial Eco-Școala, Grădinița cu Program Prelungit „Mihai Eminescu” îți propuse să devină un etalon al implicării în problemele de mediu existente la nivelul comunității privind identificarea punctelor slabe și găsirea unor soluții de rezolvare a acestora prin desfășurarea unor activități concrete specifice învățământului preșcolar: tragerea unui semnal de alarmă prin activități de prezentare și informare asupra nevoilor și comunității atât preșcolarilor cât și părinților, desfășurarea de în activități concrete legate de reciclare, poluare, stil de viață sănătos, economisirea apei și energiei, hrană.

        Activitățile concrete desfășurate cu preșcolarii precum colectarea de deșeuri, reciclarea acestora, plantarea de pomi, flori, desfășurarea unor activități de ecologizare îi  vor ajuta pe copii să se  deprindă cu grija față de mediu dar să conștientizeze efectele rele ale poluării asupra mediului înconjurător dar și asupra omului, a sănătății sale 

Deoarece grădinița este situață într-unul dintre cartierele „muncitorești” ale municipiului, într-o zonă unde locuiesc mai degrabă familii cu venituri medii și mici, beneficiarii direcți ai acestui proiect sunt cei  340 de preșcolari, cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani, mare parte dintre ei provenind din medii dezavantajate: familii monoparentale, copii cu CES, părinți plecați în străinătate, cărora, ca beneficiari direcți ai educației, li se va imprima respectul față de muncă, faţă de natură, de mediul înconjurător sprijinindu-i să înțeleagă că grija față de natură este de fapt grija pentru propria viață și sănătate prin facilitarea accesului la o experiența completă de învățare prin joc, prin ateliere creative și interactive de aventuri, transmițându-le principii și valori esențiale pentru o viață sănătoasă și un mediu sănătos.

        Totodată grădinița acticvă și implicată în problemele de mediu va insufla copiilor dragostea față de natură, pentru păstrarea unui mediu înconjurător curat pentru noile generații ce vor  veni.

DIAGRAMA GANTT

PROIECT ECO-ŞCOALA

AN SCOLAR 2019-2020

NR.

CRT

DENUMIREA ACTIVITĂŢIIAN ŞCOLAR 2019-2020RESPONSABIL
1.MIŞCARE FĂRĂ POLUARESEPT.OCT.DEC.IAN.FEB.MAR.APR.MAI IUN.DUMITRU LIDIA SIMONA
 X        
2.FIECARE COPIL ŞTIE DESPRE RECICLARE  X       CORNESCU ALINA OANA

CĂLIN ANTONELA

3.FIECARE  SECTOR ARE COŞURI PENTRU COLECTARE <%