PROIECT EDUCAȚIONAL INTERJUDEȚEAN
,,OCROTIȚI ZÂMBETUL COPILĂRIEI!”
COORDONATOR PROIECT:
PROF. ANA-MARIA BÎZDOACĂ
Proiectul ,,Ocrotiți zâmbetul copilăriei!’’, a luat naştere din nevoia de a oferi copiilor care frecventează grădiniţa noastră şi părinţilor acestora, activităţi educative, recreative şi competitive, sub îndrumarea membrilor echipei proiectului format din cadre didactice ale grădiniţei. De asemenea, proiectul ne oferă oportunitatea unui schimb de experienţă, o modalitate de popularizare a bunelor practice, între instituţiie de învăţământ din judeţ.
Cadrele didactice implicate în proiect, preconizează schimbarea de comportamente ale părinţilor şi copiilor din unitatea noastră de învăţământ şi din unităţile de învăţământ partenere, îşi propun să satisfacă cerinţele educaţionale sociale şi emoţionale ale copiilor şi să îmbine activităţi care să stimuleze creativitatea, curiozitatea şi dorinţa de a învăţa.
În concluzie, acest proiect își propune să implice comunitatea locală și întreg personalul grădiniței și nu în ultimul rând părinții, în cunoașterea trebuințelor instituției de învățământ preșcolar, a specificului activității educative ce se desfășoară în această instituție specializată, pentru a observa concret aspectele caracteristice educației timpurii, a înțelege necesitatea colaborării cu grădinița și importanța pe care o are participarea și implicarea activă în educarea și formarea copilului.
Prin derularea acestui proiect ne dorim ca, noi toți cei responsabili, să facem pași importanți prin „labirintul copilăriei” și să contribuim la menținerea zâmbetului pa fața minunii numită COPIL și – ideal ar fi – ca niciodată acesta să nu cunoască gustul amar al lacrimilor.
PARTENERI
FESTIVALUL DE MUZICĂ ȘI DANS ,,CARNAVALUL PRIETENIEI”
ACȚIUNE DESFĂȘURATĂ CU OCAZIA ZILEI INTERNAȚIONALE A COPILULUI
Festivalul de faţă încearcă să satisfacă această nevoie de frumos şi-i pregăteşte pe cei mici pentru viitoare manifestări cultural-artistice de mare anvergură.
Cântecele alese, interpretate și audiate le produc copiilor bucurie, plăcere, destindere şi confort. Copiii dau dovadă de creativitate în folosirea mişcării ritmice pentru a exprimarea unor stări sufleteşti, situaţii, sentimente.
Deși emoționați la început, micuții se descurcă de minune și oferă spectatorilor adevărate clipe de magie.
Prin acest festival se urmărește promovarea și implementarea gustului pentru frumos, dezvoltarea armonioasă a corpului prin alte metode decât cele tradiționale din orele de educație fizică, spargerea barierelor timidității prin acumularea unor emoții constructive, dezvoltarea unei educații a esteticului și a frumosului în rândul preșcolarilor și elevilor
,,Micii artiști”, pentru abilitățile și talentul lor, vor fi recompensați cu aplauze și diplome…
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”26″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
EMINESCIANA
„Eminesciana”– este o activitate cu tradiţie a grădiniţei noastre care omagiază, timp de o săptămână, poetul al cărui nume îl poartă cu mândrie şi respect. Săptămâna se încheie cu un program educativ „Eminesciana”. Acest program urmăreşte omagierea marelui nostru poet, Mihai Eminescu şi cultivarea interesului şi a dragostei pentru literatură, în rândul preşcolarilor şi elevilor. De asemenea, ne dorim să-i convingem pe părinţi că se impune o mai atentă implicare a lor, în lecturarea alături de copii şi pentru copii a operelor literare româneşti.
Şi pentru că misiunea noastră, ca dascăli, este aceea de a transmite şi generaţiilor următoare dragostea pentru frumos, tradiţie, cultură, dorim să învăţăm – încă de la vârsta preşcolară – cine este acest ,,monstru sacru” al culurii româneşti, îndrumându-i pe copii prin labirintul creaţiei eminesciene.
Astfel, din marea dragoste pentru el, colectivul de educatoare a hotărât ca acest lăcaş de educaţie, unde modelăm sufletele celor mai frumoşi copii, să se numească Grădiniţa ,,Mihai Eminescu”, iar sărbătoarea … Eminesciana.
Sărbatoarea ce are loc în fiecare an – de mulţi ani – la noi în grădiniţă dedicată marelui poet, ne oferă încă o ocazie de a-i vedea ,,la lucru” pe aceşti mici artişti, readucându-l în inimile noastre ca o adiere plăcută şi înmiresmată, pe cel mai ales între poeţii acestui neam. Fără poezia lui am fi atât de singuri în Univers, fără muzica versului lui, nicio melodie n-ar mai ajunge la inima noastră.
Proiectul a luat naştere din nevoia de a oferi copiilor care frecventează grădiniţa noastră şi părinţilor acestora, activităţi educative, culturale, recreative şi competitive. De asemenea, ne oferă oportunitatea unui schimb de experienţă, o modalitate de popularizare a bunelor practici, între instituţiie de învăţământ din judeţ: Școala Gimnazială ,,Constantin Brâncuși”, Colegiul Național ,,Spiru Haret”, Liceul Teologic etc.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”46″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
„PE ARIPILE TIMPULUI… 1976 – 2016”
Manifestările cultural-educative „PE ARIPILE TIMPULUI… 1976 – 2016”, cuprinse în calendarul acțiunilor Proiectului educațional local ,,OCROTIȚI ZÂMBETUL COPILĂRIEI!”, au fost organizate și desfășurate în perioada 29 februarie – 04 martie 2016, cu ocazia zilelor grădiniței, ce reprezintă oportunitate, promovare a originalităţii, creativităţii şi creştere a prestigiului unităţii de învăţământ. Cu ocazia sărbătorii a 40 de ani de existență, părinții preșcolarilor, partenerii și colaboratorii noștri au avut oportunitatea de a se informa cu privire la rolul grădiniței în comunitatea locală, dar, mai ales, cum să dezvolte competenţe şi abilităţi, care sunt necesare pentru a avea o relaţie armonioasă cu copilul şi cu întreaga comunitate, reuşind să transmită un mesaj fundamental: ,,teoria nu se poate împlini cu adevărat decât în practică”.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”27″ exclusions=”465,473,478,488″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
TRADIȚII LA NOI ACASĂ!
Implicarea în acest proiect le-a dat ocazia copiilor să-şi consolideze unele cunoştinţe despre sărbătorile de iarnă, despre tradiţiile şi obiceiurile româneşti pe care le ştim de la strămoşii noştrii, din dorinţa de a păstra vie frumuseţea şi prospeţimea lor.
Părinţii, asemeni copiilor, anul acesta au avut ocazia să intre mai devreme în atmosfera de basm a Crăciunului, petrecând o seară de neuitat alături de copii.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”47″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
,,ASTĂZI MICUL SPECTATOR, MÂINE MARELE ACTOR”
COORDONATOR:
PROF. BÎZDOACĂ ANA-MARIA
PROF. CORNESCU ALINA OANA
În scopul cunoaşterii tradițiilor teatrale şi a dramaturgiei pentru copii şi pentru a încuraja exprimarea liberă şi creativitatea preşcolarilor, pentru această activitate au fost pregătite: recitaluri de poezie, dramatizări, spectacole inspirate de literatura pentru copii. Alte modalităţi de realizare a temei au fost vizionarea unor spectacole de teatru pentru copii, confecţionarea (împreună cu părinţii) a recuzitei unui spectacol, întâlniri cu actori profesionişti sau amatori, vizionări PPT etc.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”49″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”5″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
PRICHINDEI PRIN EUROPA
La Grădiniţa ,,Mihai Eminescu”, Tg-Jiu, a avut loc, MARȚI, 9 mai 2017, la ora 10.30, activitatea extracurriculară ,,Prichindei prin Europa”, acțiune cuprinsă în cadrul Proiectului Educațional Județean ,,Ocrotiți zâmbetul copilăriei”.
În cadrul acestei acțiuni s-au organizat și desfășurat de către preșcolarii și cadrele didactice implicate, activități de tip outdoor, întrucât reprezintă o puternică sursă de experienţe de învăţare, beneficiind de un mediu relaxant, liber, fără constrângerile pe care le impun „cei 4 pereţi ai unei săli de clasă”, pot oferi copiilor nenumărate provocări, astfel că procesul de educare devine puternic, inspiraţional şi de natură să schimbe comportamente antisociale, să creeze o relaţie puternică între oameni bazată pe sprijin reciproc; facilitează procesul de învăţare al preșcolarilor care întâmpină dificultăţi, în acest sens oferind un climat diferit de învăţare ce permite copiilor care, în mod uzual, întâmpină dificultăţi de învăţare şi au un nivel scăzut de performanţă şcolară, să devină mai motivaţi, cu mult mai capabili; oferă nenumărate beneficii fizice, emoţionale, mentale ce asigură bunăstarea individului şi, implicit, a comunităţii şi societăţii din care face parte; un cadru stimulativ de învăţare prin varietatea mediului; posibilitatea creării un mediu relaxant şi motivant în funcţie de problema identificată deoarece permite escaladarea unor nivele înalte de imaginaţie în vederea obţinerii rezultatelor propuse.
De asemenea, acțiunea are ca scop îmbogăţirea volumului de cunoştinţe cu privire la: simbolurile UE, valorile UE, specificul unor ţări din UE – jocurile copiilor din alte țări, motivarea copiilor să învețe continuu, familiarizându-i cu oportunități de învățare, conștientizându-i asupra necesității de a învăța, precum și a beneficiilor învățării.
Proiectul a luat naştere din nevoia de a oferi copiilor care frecventează grădiniţa noastră şi părinţilor acestora, activităţi educative, culturale, recreative şi competitive și oferă oportunitatea unui schimb de experienţă, o modalitate de popularizare a bunelor practici.
Director,
Prof. Ana-Maria Bîzdoacă
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”65″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”20″]
FESTIVAL DE POEZIE ȘI MUZICĂ
,,EMINESCIANA”
Grădinița cu Program Prelungit ,,Mihai Eminescu” din Tg-Jiu a organizat, marți, 30 ianuarie 2018 , ediția a II-a a FESTIVALULUI DE POEZIE ȘI MUZICĂ ,,Eminesciana”, festival cuprins în calendarul acțiunilor PROIECTULUI EDUCAȚIONAL INTERJUDEȚEAN ,,OCROTIȚI ZÂMBETUL COPILĂRIEI!”, avizat M.E.N. prin Ordinul nr. 3076/17.01.2018 – Anexa 7, Punctul 3, Domeniul A, Poziția 1174 și I.S.J. Gorj cu nr. 18256/19.10.2017, proiect coordonat de profesor Ana-Maria Bîzdoacă.
În acest an școlar, vom participa în cadrul PROIECTULUI EDUCAȚIONAL INTERNAȚIONAL ETWINNING ,,POEMS, PROSE, TRADITION” cu FESTIVALUL DE POEZIE ȘI MUZICĂ ,,Eminesciana”.
Schimbul cu alte școli/grădinițe partenere va favoriza în cea mai mare parte educația interculturală. Descrierea experiențelor și a activităților desfășurate, rezultatele, vor fi publicate în spațiul spațiului virtual eTwinning.
Cadrele didactice implicate îşi propun să satisfacă cerinţele educaţionale sociale şi emoţionale ale copiilor şi să îmbine activităţi care să stimuleze creativitatea, curiozitatea şi dorinţa de a învăţa.
Suntem bucuroşi că putem să îi aducem şi în acest an un omagiu ca semn de mulţumire şi recunoştinţă pentru tezaurul lăsat.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”170″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]